Translate

fredag 5 maj 2017

Sista operationen

I Onsdags inställde jag mig på Karolinska Sjukhuset 08.30 för min sista operation (för några år) i ledet. Att ta bort ventilerna för påfyllning av brösten.

Ventilerna har suttit med en liten dosa precis under huden, dosorna har sedan suttit med en slang in i implantaten. Dessa opererades bort under lokalbedövning. Det var helt klart en mindre trevlig upplevelse. Det morbidaste av allt var när de skulle bränna mina blodkärl, så först ser man hur det ryker från ens egen kropp för att sekunderna senare känna att det luktar bränt fläsk i hela operationssalen. Nej fy fan säger jag. "Tänk på något annat, tänk på något annat" sa jag åt mig själv gång på gång.
Lite slitande blev det eftersom ventilerna vuxit fast i kroppen på mig men sedan när det var dags att rycka ut slangarna som var fästa i implantatet..... Kirurgen helt enkelt slet loss dom och så hörde man (och kände?) världens klickande när slangen lossnade och det kändes som om hela bröstet skulle åka med.
Ruggigt värre.
När jag låg där på operationsbordet kände jag hur oändligt trött jag är på smärta. Nu får det faktiskt vara bra för ett tag.

Så länge slangarna lossnade som de skulle från implantaten och ingen vätska läcker ut (gud förbjude ) så var detta sista operationen i den långa processen att byta ut mina bröst.
Jag har fortfarande inte tatuerat mig, men väntar nog en stund med det. Suger på karamellen så att säga.

I övrigt är jag grymt nöjd med mina nya bröst! Känseln börjar komma mer och mer i det högra och ibland kliar det så jag blir galen.
Det är en väldigt egendomlig känsla när det kliar och när man försöker klia tillbaka och så känns det ingenting på grund av känselbortfall.
Mycket ska man vara med om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar