Translate

tisdag 31 januari 2017

Bröst - 4 månader efter operationen

Heeej folket! Låt mig bara börja med att säga att det är den sista Januari i dag!!!
Fan vad skönt! En av årets värsta månader avklarade! Det är fan en seger i sig.

Igår var jag på KS och hade ett efterlängtat möte med min kirurg. Trotts att det var hon som opererade mig har jag inte fått träffa eller prata med henne sedan operationen, lite konstigt tycker jag men men.
Så när jag satt där i väntrummet kom jag fram till att jag hade fjärilar i magen.
Mötet gick som vanligt så fort att jag knappt hängde med, jag har kommit fram till att kirurger tycker det är betydligt roligare att skära i människor än att behöva prata med dessa människor.

Det vi kom fram till var att man kan överfylla mina implantat utan att man behöver byta dem. Vilket betyder att jag nu har 655ml i varje bröst.
Det största implantatet de har är ca 780ml.
Det betyder alltså att jag bara kan fylla på ca 1 dl mer än jag har just nu. Kirurgen tyckte att det var en onödig operation för en sån liten volym ökning och jag är beredd att hålla med henne.

Skulle jag få helt som jag ville så skulle jag nog vilja ha ca 850ml i varje, alltså lite större än jag har nu men jag är inte villig att riskera mer infektioner och ännu mer operationer för det just nu.
Nu vill jag koncentrera mig på att bli frisk och stark. Inga mer sjukhus eller mediciner på ett tag.
Jag kommer ändå behöva byta dessa implantat förr eller senare och kirurgen sa att om jag absolut inte trivdes med brösten så kunde vi operera så de alternativet finns kvar.

Men nu ska jag bekanta mig med de bröst jag har och känna efter.
Redan tycker jag mycket mer om dem nu än innan operationen. Kirurgen visade mig en bild på mina gamla bröst och jag rös av obehag. Fy.

Och jag är fortfarande väldigt glad över mitt beslut att ta bort bröstvårtorna. Det förvånar dom flesta men det känns jätte skönt att jag vågade stå på mig.

Det som är kvar nu är att ta bort ventilerna som sitter på sidan där BH bandet ska gå. Men det var 3-6 månader väntetid på den operationen så jag får nog dras med dom där jäklarna ett tag till.....

Sen är det tatueringar... På sjukhuset kan jag tatuera in bröstvårtor... Men jag är inte så säker på att det är vad jag vill...
Det finns jätte fina tatueringar man kan göra som påminner om en bröstvårta men som är en rosknopp.
Att tatuera in bröstvårtor känns fel eftersom det ser så overkligt ut... Det känns som att försöka sminka en gris typ...  Totalt onödigt och påklistrat...

OBS lånad bild (inte jag)
Så om man gör en tatuering på något annat så är det uppenbart att de inte är på riktigt. Det känns på nått sätt bättre.
Men då måste man hitta stans bästa tatuerare. Det ska vara någon som är grymt jävla duktig... Hur hittar man någon sådan? Har ni några tips tveka inte att höra av er för jag vet inte riktigt vart jag ska börja leta.

Tror jag ska beställa sådan där bröstvårtor som är som klistermärken typ, bara för att testa hur det skulle se ut haha


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar