Translate

tisdag 20 september 2016

Att se sig själv i spegeln...

Igårkväll när vi borstade tänderna för att gå och lägga oss frågade Tobias

Hur känns det att se sig själv i spegeln? 

Det är lite blandade känslor känslor... Att se sig själv framifrån okej men att se sig själv i profil och konstatera att jag är helt platt gör att det suger till i magen av illamående.


Jag har alltid haft en sån tanke att så länge brösten är större (alltså sticker ut mer) än magen så är det okej annars är det fara på färde. Ganska ologisk kanske men det är en sådan där "tvångstanke" från tonåren som hållit sig kvar. 
Och skulle jag behöva se ut så här en längre tid hade jag mått piss. 
Jag vill verkligen inte leva ett liv utan tuttar.

Samtidigt är jag glad över att det ser så pass fint ut efter bara några dagar, hade förväntat mig värre.  
Och otroligt förväntansfull inför att fylla på dem! Har jätte svårt att föreställa mig hur det kommer se ut och kännas med silikon tuttar! 

Jag är också extremt lättad! Fy vad skönt det är att slippa se sina egna tuttar när man tittar ner på sin byst. 
Dom är verkligen borta och aldrig mer ska jah behöva skämmas över dem. 
Det kommer vara lite svårt att ställa om psykisk att inte behöva skyla dem eller skämmas över dem för mina nya bröst tänker jag banne mig vara stolt över! 

Och så glad jag är att jag tog beslutet att ta bort mina bröstvårtor trotts allt! Bara tanken på att de skulle sitta där nu får de att krypa över hela kroppen av obehag. 
Samma dag som jag opererade mig fick jag syn på den bruna tejpen under en vit kompress och blev alldeles kall i hela kroppen för att jag trodde de var min bröstvårta.

Som sagt så är det blandade känslor men summan av kardemumman är att det är skönt att vara av med mina gamla bröst men inte en hitt att vara bröstlös. 
Trotts det tänker vara stolt över mina bröst från början denna gången! 

Det kan kännas lite läskigt att lägga ut både bilder och mina innersta känslor på bloggen där alla kan se. Precis alla. 
Samtidigt är jag så sjukt trött på att vara rädd för andras kritik eller hån 
Så det här gör jag för mig själv och för andra tjejer som i framtiden ska genomgå samma sak och letar efter någons tidigare erfarenhet. Det känns bra om jag kan hjälpa någon med mina upplevelser. 

Och trotts mina farhågor är det väldigt många som hört av sig och önskat mig lycka till och inte en ända negativ kommentar än så länge.  
Det värmer ju så klart enda in i benmärgen 😊

Med dom orden går jag och sover middag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar