Translate

onsdag 17 augusti 2016

Möte med kirurgen ...

Var på KS imorse och hade möte med min kirurg och besökte avdelningen jag ska ligga på efter operationen..

Väl hemma igen hamnade jag i värsta svackan... känner mig helt tom och ledsen.
Vet egentligen inte sätta fingret på vad det är, antagligen en härlig blandning av det mesta..

Mötet med kirurgen gav inte alla svar jag hade hoppats på. Jag fick inte veta hur stora proteser jag kommer få,jag fick heller inte helt klart för mig hur mycket det går att fylla. Hon sa att de beror på hur mycket man kan töja ut bröstmuskeln men då är ju frågan åter igen hur stor expanderprotes hon lägger i från början?

De positiva nyheterna är att jag inte kommer få lika mycket ärr som jag trott och att bröstvårtor kan sparas. Jag fick se en bild som såg riktigt bra ut.
Är dock väldigt osäker på hela bröstvårte grejen... mer om de sen.

Det mest förvånande nyheterna är att jag har 500 ml i mina bröst?? Jag kunde inte tro att de var sant?! 500? Var typ så stora bröst jag trodde att jag ville ha ju??
Vi kom fram till att mina bröst egentligen inte är så små men eftersom jag är så stor i övrigt (läs bredaxlad som en man) så ser mina bröst mycket mindre ut.
Intressant tanke, på en annan kropp hade jag haft värsta tuttarna.
Helt sjukt.

Väl uppe på avdelningen så brukade de ha en inskrivnings sköterska men hon var inte där.. Så de blev lite snabb info i korridoren.. kändes lite hastigt och lustigt...

Att träffa Narkosen tackade jag nej till.  Sova är typ det enda jag är riktigt bra på så de löser sig nog.

Sen fick jag gå och fotografera mina tuttar. Värsta fotostudion inne på sjukhuset. Kändes som lite fel miljö att leka modell i.

Antar att väl hemma kändes allt lite hastigt och lustigt vilket inte lugnar mina nerver för fem öre..
Förra kirurgen pratade om saker som den här kirurgen  bara rykte på axlarna åt och absolut kan jag förstå att de jobbar olika men hon förklarade sig liksom inte utan viftade mer eller mindre bara bort det jag berättade att den andre sagt...
Och så avdelningen precis efter... Nej detta känns skit just nu...

Tänker gå och gömma mig under mitt täcke och ligga där tills någon kan informera mig om hur stora bröst jag kommer få när jag blir stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar