Translate

söndag 18 september 2016

Uppdatering från en sjukhussäng

Nu har Tobias precis gått... Kändes lite jobbigt. Idag har han bara kunnat vara här i två timmar för han måste hem och ta hand om barnen.
Jag får mer besök om en stund så egentligen går det ingen nöd på mig men ändock jobbigt att se honom gå.
Jag och min mamma ska ta ut svängarna och pallra oss ner till restaurangen på sjukhuset och äta mat värsta utflykten.
Sen ska hon få hjälpa mig tvätta håret, tänkte strunta i det idag men kom med fasa på att imorgon finns det ingen som kan hjälpa mig. Så det får bli idag istället.

Mådde lite skumt på förmiddagen, fick hjärtklappning och grejer så jag fick en lugnande och syrgas. Vet inte om det var ångest eller något annat men nu är det bättre.

Vill ni veta något som är lite läskigt?
Jag kan känna mina bröstvårtor fast jag inte har några. När jag låg i sängen och skulle sova så frös jag så att jag rös och då kunde jag känna bröstvårtorna styvna.
Ganska coolt eller hur? Fantom känslor.
Säger ju att psyket är mycket starkare än vi tror.

Just nu ligger jag och fantiserar om att få göra mig fin, eller bara att sätta på sig riktiga kläder och inte en sjukhus rock. Jag har ju egna kläder med mig men mina slangar ställer ju till det en aning...
Men håller tummarna för att de ska försvinna imorgon.

Vore ju guld om jag får åka hem imorgon, men gissar på Tisdag.
Men om ni håller tummarna med mig så kanske det går vägen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar