Translate

måndag 31 oktober 2016

Första påfyllninigen av ett bröst 7 veckor efter operationen

Idag är ingen vanlig dag för idag är dagen då jag har fått större tuttar!
Eller åtminstone halva jag har fått större tuttar, men jag menar bättre det än inget eller?

Eftersom det var sådan total flopp sist jag var på sjukhuset och skulle fylla på mina bröst så hade jag inte allt för stora förväntningar på dagens besök.
Det gick till på samma sätt, jag fick lägga mig ner på britsen och hon tog fram den mest gigantiska spruta som världen skådat.
Sedan började hon klämma och känna, mycket och länge. Gudskelov så gör det inte speciellt ont utan känns mer obehagligt som när någon ska kittla än genom att köra in fingrarna mellan revbenen...
Sticket från nålen gjorde däremot SKIT ont idag, hon måste ha prickat en nerv eller nått för sådär ont brukar det aldrig göra. Men jag sa inte ett ljud eftersom jag inte ville att hon skulle ge upp som förra gången.



Men på höger sida bara vägrade ventilen att samarbeta... Hon får helt enkelt inte in nålen på rätt ställe.
Så vi provade vänster sidan och gissa min förvåning när det gick på första försöket!!
Jag ville hoppa högt av glädje men höll mig såklart väldigt stilla så ventil jäkelen inte skulle smita iväg.

Helt overklig känsla att se hur de sprutar in massa vätska i kroppen samtidigt som bröstet växer utan att man känner någonting.
Kände absolut inget.
Hon fyllde på med 80ml i det vänstra bröstet, sedan försökte vi med de högra igen men det gick inte...
Vänstra bröstet (de överst) = 325ml
Högra bröstet = 245ml

Om två veckor ska jag tillbaks till henne och så fick jag en tid hos min kirurg den 12 December... Så funkar det inte nästa gång blir det antagligen en liten operation med lokalbedövning för att lägga ventilen rätt.
Yey fler ärr på överkroppen är precis vad jag sett fram emot! Fram till dess får jag helt enkelt gå omkring och se lite skev ut.
Det är ju inte så att det syns någon jätte stor skillnad, det är typ som när man gått ner ett kilo. Man själv tycker att det är jätte stor skillnad medan ingen annan ser någonting...

Lägg märke till hur mycket ärret (på höger sidan) har flyttat sig åt sidan jämfört med de andra.
Ni anar inte hur jag längtar tills de är klara och jag äntligen får en aning om hur slut resultatet kommer att bli!


1 kommentar:

  1. Håller tummarna så himla hårt för att det funkar nästa gång!! Kram!!

    SvaraRadera