Translate

måndag 2 januari 2017

Antibiotika kur nummer 3

Jag hoppas att ni har haft en bättre start på det nya året än mig.
Igår pratade jag med en väldigt optimistisk vän som kvittrade om allt hon ska göra detta år och jag kunde inte annat än att känna mig som en bitter gammal kärring... Fan så jobbigt med positiva människor när man själv vill dra något gammalt över sig.

I Fredags fick jag alltså ont i brösten och upptäckte en röd svullnad på mitt vänstra bröst. Tänk er som en gigantisk finne typ....
Har mått like halvkrassligt hela veckan men har inte alls reflekterat över att de kunde ha med brösten att göra utan tog för givet att de var en vanlig förkylning.
Eftersom jag vägrade att spendera nyåret på Karolinska så avvaktade jag och ringde avdelningen i morse och fick en akut tid idag.

Tre läkare tittade på mig och var väldigt fascinerande för något liknande har de tydligen aldrig sett.
Så jag fick en akut remiss till ultra ljud (så antagligen under morgondagen), lämna prover och vart satt på en till antibiotika kur....

Det blir alltså den tredje antibiotika kuren sedan September.... Jag kommer bli så jäkla tok förkyld nu när mitt immunförsvar säger tack och hej i 10 dagar.
Alla med influensa liknande symtom ombedes vänligen men bestämt att dra åt helvete.

Åhhh vad det här inte alls passar ihop med vad jag har lust med!! Det här var ju meningen att vara uppladdningen för skolstart, dagisstart, jobbstart och pluggstart! Inte någon jävla sjukstuga.... Igen......
Har jag sagt hur trött jag är på att ha ont och vara svag?
JÄTTE TRÖTT!

SÅ jävla trött för att vara helt ärlig.

Men men det är väl bara att gilla läget och krypa ner under filten ett tag till.
Håll tummarna för att de försvinner snabbt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar