Translate

lördag 17 september 2016

Fredagsmys på Karolinska sjukhuset

Vilken dag det var igår!

Fullt ös medvetslös kan man säga... På morgonen satt jag här och hade hur tråkigt som helst vilket ledde till att jag började prata med lite människor på FB som jag inte pratat med på länge.
Sen så fort besökstiden började kom Tobias med en sovande Tudor, han sov tyvärr inte så länge som vi hoppats och det var ganska jobbigt att ha honom här.
Han sträckte sig efter mig, men så fort jag tog honom galsskrek han precis som någon kört kniven i honom... Så jag är helt enkelt inte hans favorit person just nu. Kanske inte så konstigt men det gör ont i mamma hjärtat.

Sen kom Soffiproppis och fick mig att skratta så mycket att jag inte fick någon luft haha
Fullständigt livsfarligt men helt underbart. Hon hjälpte mig även att tvätta håret vilket fick mig att känna mig som en helt ny människa.
Jag använde Tudors våtservetter för att tvätta resten av kroppen. Längtar till en riktig dusch, för att inte tala om ett bad.
Sen pratade vi om livet och alla storslagna planer vi har, typ som att ta sig ut ur detta sjukhus.

Kort efter att hon gått kom mamma. Första gången mamma var här eftersom hon varit hemma hos mig och tagit hand om mina barn. Så jag hade saknat henne mycket som den mamma gris jag är.
Men igår kom hon äntligen och med sig hade hon mat, hon dukade upp här på mitt lilla sjukhus bord så de dignade av smaskigheter. (bild kommer senare)
Det var ost,kex,salami,ölkorv,PEPPSI, grillad kyckling,egen odlade tomater, bagget och vitlöksost.
Jag kan lova att alla dessa smaker exploderade i munnen på en efter att ätit sjukhusmat i flera dagar!
 Allt hade hon förberett i små byttor så det bara var att ställa fram. Det är min lilla mamma det! <3
 På kvällen bäddade hon min säng och kammade mitt hår innan hon gick.

Som ni förstår var psyket på topp igår så hur går det då med kroppen?

Jo jag tog två promenader ut igår. Så det är framsteg. Jag bil trött av att vara uppe med inte svimfärdig. Det är bra.
Blodtryck och allt sånt är bra och jag är väldigt rörlig i armarna.
Jag får inte lyfta dom över huvudet, försök rätta till er kudde utan att lyfta armarna över huvudet ska ni få se hur svårt det blir.

Drängen släpar jag fortfarande omkring på, doktorn har inte varit här än men jag tror att de blir kvar tills imorgon...
Smärt kateterna vill de ta bort under dagen så nu har jag börjat få morfin i piller format.

En sköterska tog bort bröstbandet igår så jag fick se hur det ser ut... Allvarligt talat ville jag gråta.
Mina obefintliga bröst går inte ens utåt. Det går INÅT! Jag har typ två gropar där.
Heligamoderherreminjävlagud. Hon jämförde det hela med när man är svullen på foten och har en strumpa på sig.
Och att de absolut inte går att se nu hur resultatet kommer bli sen.
Vilket jag visste.
Men kom igen.
INÅT???

Idag eller imorgon ska iaf kirurg Jessica komma hit och jag ska få svar på mina frågor om vilka implantat jag egentligen har och hur det kommer bli i slutändan.
Ska försöka hålla huvudet kallt trotts att jag byggt upp ett stort läskigt monster kring det här nu.

Men det måste bli bra, jag ska fan ha ett par bröst jag trivs med nu.

Sen på kvällen visade det sig att min mobil laddare tvär död??? Så¨nu har jag ingen mobil utan måste brottas med den här datorn!
Vet ni att man inte kan lyssna på storytel på datorn? Vad är de för jävla påhitt?
Men man kan ringa via FB?? Värsta grejen ju, hade jag ingen aning om. haha
Denna dator har varit trogen sedan jag fick den och inte krånglat eller bråkat. Men igår kväll när jag hade sprängande huvudvärk och bara ville hitta nått att lyssna på då minsann sätter den igång och bråka.
Den både stängde av sig och vägrade att buffra.
Hade jag orkat lyfta skiten hade den åkt ut genom fönstret... Men nu får jag nöja mig med den tills Tobias kommer hit med en ny laddare!

Idag kommer Theo! Gud så jag saknar honom!!!
Alla bilder finns på min nu mer döda telefon så ni får hålla tillgodo med "låssas bilder" sålänge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar