Translate

torsdag 15 september 2016

Första natten på sjukhuset

Godmorgon!
Uppe med tuppen idag igen men tänkte försöka sova lite till om en stund.
Jag har fått sova i 6 timmar i sträck! Kan ni tänka er det?

Jag trodde aldrig att jag skulle somna så jag bad om en sömn en sömntablett sen låg jag och pratade med mamma i telefon tills jag kände att den började värka.
Min läkare var så söt att han smög in här och gav mig medicin med en liten ficklampa så att jag inte skulle vakna!
Har aldrigi varit med om en så varsam läkare.Tackade honom precis för nu ska han gå hem och sova.

Smärtan som jag var så orolig för då?

Större delen av dagen igår hade jag inte så ont. Jag var förvånad över hur pass rörlig jag var. Jag kunde till och med sätta upp håret i en tofs. Sen innan Tobias skulle åka hem igår fick jag as ont i bröstet.
På vänster sida lite ovanför hjärtat kändes de som någon hade skjutit mig. Jag gissar att bröstmuskel fästet sitter där.
Så jag kunde knappt andas, försökte ta ett djupt andetag men då svartnade det framför ögonen.
DÅ fick jag lokalbedövning som är underbar! Sedan sov jag fram till halv 10 och då fick jag någon annan medicin sen efter det var jag hur pigg som helst.
Då kändes de som de kommer bli långa dagar här... SÅ jag tog en promenad fram och tillbaks i mitt rum och sedan satt jag på sängkanten och pratade i telefonen.
Klart att jag är öm men kan tänka mig att de är som väldigt kraftig träningsvärk i bröstmuskler och axlar.

Helt fantastiskt med mediciner!

Nu på morgonen blev jag tillfrågad ifall jag tränade!?
Tyvärr var det inte min atletiska och as sexiga kropp dom tänkte på utan att mitt blodtryck är så lågt 99/60. Men det har jag alltid.
Så betyder det då att jag innerst inne är ganska vältränad?  haha

Ett annat litet äventyr var igår när jag skulle ta mig till toa. På vägen hade jag stannat och lyckats få upp ett fönster vilket inte var helt lätt då man var tvungen att sträcka upp båda armarna.
Men jag tar min tid så det går bra men sen när jag kommer tillbaks in så har sköterskan stängt dem!
Och när jag ska försöka sätta mig i sängen inser jag att mina dränage slangar helt trasslat ihop sig när jag höll de i famnen inne på toa...

Jag som har sådant fantastiskt tålamod med saker som trasslar!
Sen när man råkar dra lite för hårt i den ena och men verkligen känner att den går in i kroppen på en. Fy tusan. Sådant är äckligt!

Så har min kväll och natt sett ut! Håll tummarna att jag får ligga kvar i eget rum annars vet jag inte vad jag gör. Hoppar ut genom mitt fönster?
Tobias får inte komma förens kl 13.00 då ska vi gå promenad har jag bestämt.
Senare ikväll kommer bästis och från hennes ställe går det direkt buss till mitt ställe så allt är under kontroll.

Än så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar