Translate

onsdag 12 oktober 2016

4 veckor efter operationen!

Vet ni?!
Idag är det exakt 4 veckor sedan jag opererade mig!
Och vet nu vad det betyder?!

INGET MERA BRÖSTBAND!!!!!!! 
Jag kan inte nog säga hur skönt det ska bli att slippa det där förhatliga bandet som sitter rakt över hela bröstet och försämrar luft tillförseln i kroppen med ungefär 75%. För att inte nämna muskelknutten HUBERT som bosatt sig i min rygg pga de där jäkla bandet. 
Så nu hoppas jag att min ömma hud ska få vila och därmed sluta vara så öm. På kvällarna ger jag upp och går runt utan tröja för att tyget skaver så förfärligt mycket på huden. Flera gånger har jag förväntat mig se stora blåsor eller att huden ska vara illröd men det syns absolut ingenting.
Men. Det. Känns.


Och vet ni vad? Idag körde jag bil för första gången! Whop whop! Jag fick ju dock köra som en gammal tant eftersom jag inte kan röra hela armarna när jag ska svänga så blev det ett himla rattande. Och att få i växlarna gjorde ont. Men om någon vecka eller så borde jag vara helt körbar igen! 
Man märker att man inte kört på länge när man ligger i 70 och tycker att det går lite väl fort för att man ska hinna med haha 


Kan ni tänka er att om jag inte fått "sista minuten" tiden så hade jag inte fått operera mig förrns idag. Vilken mardröm att behöva vänta så länge. 

Igår bytte jag (Tobias) tejpen på mina bröst och det såg faktiskt riktigt bra ut.
Jag måste säga att jag är grymt nöjd och längtar galet tills det faktiskt ska bli ett par bröst! 
Men på denna bilden ser man faktiskt att det är lite lite bröst. Dock är det vänstra fortfarande lite större än det högra men tror inte det beror på svullnad...(?) Kanske har de helt enkelt fyllt på mer i de? Eller så kanske man behöver fylla dem olika för att det ska se lika ut? 
 
4 veckor efter operationen. Ifyllt 50ml i expander protesen

Får väl veta mer om det om en vecka då jag ska tillbaks på kontroll och om allt ser bra ut så får jag fylla på dem för första gången!!!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar