Translate

söndag 18 september 2016

Söndag morgon på KS

Godmorgon!
Jag vill börja med att berätta en ganska häftig nyhet, Den här månaden är det 2000 som har läst min blogg! Det är rekord, ett jätte stort rekord!
Måste erkänna att mitt självförtroende växte med det. Så det tackar vi för!

Gårdagen var bra, full fart här på mitt lilla rum. Tobias kom en timma innan besökstiden han har nämligen börjat nässla sig in i personal styrkan så de gör ingen större notis om att han är här.
Min man skulle passa som handen i handsken att jobba inom vården för jag har aldrig träffat en levande varelse som är så duktig på att ta hand om andra.
Men att börja jobba i vården idag är ju typ lika med ett självmordsuppdrag så de lär ju inte hä
nda.

Men iaf så kom han lite tidigare och inte så långt efter ramlade fröken yrväder in genom dörren men massa mat!
Haha ni ska se min fönsterbräda här, igår stod 6 stycken bullar, två brownis, massa läsk,nötter,vindruvor,färskpressad juice, choklad och en stor godispåse hahaha
Jag misstänker att mina nära och kära tror att jag kan äta mig till ett par tuttar! haha
Nej skämt och sido alla är så snälla som tänker på mig.

Sen satt vi har och babblade och åt i flera timmar och när hon skulle gå följde vi med ner och tog lite frisk luft.
Kort efter det kom Theo och hans pappa. Jag försökte prata med Theo men hans pappa har en förkärlek av sin egen röst så han babblade på konstant till Theo tog honom i armen och dom gick. Suck.
Men jag han iaf krama och pussa på honom och han fick visa sina nya skor och titta på mina obefintliga bröst.

Efter att de gott hjälpte Tobias mig med min efterlängtade dusch sen praktiskt taget stupade jag ner i sängen helt utmattad av hela dagen.

Tobias gav mig massage igår, inte bara en eller två gånger utan typ under hela dagen. Helt sjukt vilka muskel knutar jag fått i mina axlar.

Jag har lyckats ligga på sidan!! Känner nästan att jag behöver en applåd inför denna bedrift. Det känns som jag erövrat världen eller nått.
Hur som helst så gör det inte ont i brösten när jag ligger på sidan utan det gör ont i ryggen. Så min kära man har knådat och knådat så igår kväll kände jag mig nästan som mig själv. Bortsett från de här jävla blodpåsarna jag ska släpa omkring på överallt. Fan så irriterande, dom är alltså i vägen precis hela tiden.

Jessica kirurgen kom inte idag heller men jag pratade med den andra kirurgen som sa att jag inte skulle oroa mig för det nu. Tydligen kan man överfylla proteser också?
Ja vi får väl se vad tiden lider helt enkelt.
Längtar efter att kunna börja fylla dem, då ska jag lägga upp bilder så ni också får se.

´Känner att saknaden hem börjar göra sig påmind.
Jag saknar mitt fina hus istället för dessa vita tråkiga fyrkantiga väggar. Jag saknar mina katter, min säng och lukten av hemma.

Jag hoppas jag får gå hem imorgon. Annars blir det problem för jag har ingen som kommer på besök efter idag! Eller jag har inte planerat in något. PANIK nu måste jag ringa runt och planera så jag inte bli alldeles ensam!

Alldeles ensam är nämligen hemskt att vara.



 Hahah vet ni vad?
Igår hittade jag och Tobias en påse laxermedel (som man ska ta om man är hård i magen) på mitt bord här då trodde vi att någon glömt den där för de är ingen som sagt ett ljud om något laxermedel till mig. Dessutom funkar min mage utmärkt.
Och ni på morgonen hittar jag två påsar till med laxermedel?! haha jag tror att det är någon som försöker antyda att jag har för mycket godis på rummet eller något hahaha
Jag måste fråga nästa gång de kommer in ifall de är något dom vill säga till mig hahaha

Sjuksyrrorna är jätte gulliga och de allra flesta är riktigt roliga men idag är de söndag så nu går alla mina favoriter på ledighet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar