Translate

onsdag 19 oktober 2016

Bröst kris

Ja som rubriken lyder är detta ingen bra dag.
Det började med en mardröm som bestod av en alldeles för brant vattenrutschkana (fråga inte).
Sen tjafsade jag och Tobias för att det känns som han pikar mig hela tiden för saker jag inte gör.

Och även om det gått 5 veckor sedan min operation och det känns som en halv evighet så får jag fortfarande inte lyfta tungt och blir fasligt trött av ingenting. Och när han då skojar 375 gånger i timman om att jag är så lat eller så osmidig osv osv så är det inte roligt längre. Speciellt inte om man just vid de tillfället råkar ha så ont att man vill kräkas. Då riktar man gärna om den smärtan till ilska istället.

Hade tid idag på KS och i väntrummet kom ångesten som en gammal kär vän och la sig runt halsen så det kändes som jag skulle kräkas av fler anledningar än en.
Skit ångest. Jag kände helt enkelt på mig att det inte skulle gå. Ville verkligen verkligen fylla på dem denna gång.

När det var min tur så gick allt fort, läkaren sa att det såg bra ut och att vi skulle fylla på!! Jippie!
Sköterskan tog fram en herrejösses nål och två flaskor koksaltlösning och sedan sätter hon igång och känner och klämmer...
Känner och klämmer...
Och sticker, sticker och sticker sedan säger hon att "ventilen" ligger fel och att hon inte lyckas vända på den.
Vi prövar på nästa sida och samma där...
Sticker och klämmer, försöker flytta, försöker hitta rätt men det går inte.

Hon visar mig hur "ventilen" ser ut och förklarar att den måste ha vridit sig så att baksidan ligger utåt (baksidan går inte att sticka i).
Detta har antagligen hänt när jag sovit på sidan eftersom ventilerna ligger under brösten (alltså ganska utsatt) istället för att ligga i armhålan som det egentligen skulle göra.
Varför kirurgen valde att göra så vet jag inte eftersom jag inte fått träffa min kirurg sedan operationen....

Summan av kardemumman är att jag ska tillbaks dit den 30 Okt och om det inte går att få den åt rätt håll då antar jag att det blir en operation med lokalbedövning.
Men detta beslut måste kirurgen ta och kirurgen jobbar tydligen mest på ett annat sjukhus??
Så då har jag tur om jag kan fylla på mina bröst för första gången i typ Januari?!

Det känns skit. Det är inte så roligt som man kan tro att vara bröstlös....

Idag fick jag för första gången se ett sådant implantat som jag har så helt meningslöst var det inte att åka till KS.


Fick också veta att de är fyllda med 245ml och inte 50ml som jag tidigare trott?
Det är intressant att 245ml knappt syns? 320ml är kvar att fylla om ventilen vill samarbeta någon gång. 

Hur ska detta gå?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar